محل تبلیغات شما
من چندین سال است که مشتری محصولات شما هستم. چند روز پیش در یک فروشگاه کوچک یک کیف کوچک دیدم که تقریبا شبیه محصولات شما بود اما قیمتش ۲۵ درصد از محصول شما ارزانتر بود و فروشنده ادعا میکرد که چرم اصل است. آیا فروشنده دروغ میگفت؟ یا دلیل دیگری برای این تفاوت قیمت وجود دارد؟
این سوال مضمون ایمیل یکی از مشتریهای ما بود که در جواب ایشان مقاله زیر را تهیه کرده ایم:
اصولا ارزان بودن یک محصول چرمی دلیل بر تقلبی بودن آن نیست بلکه بیشتر ممکن است دلیل بر بی کیفیت بودن آن باشد. اصولا آنچه که به نام محصول چرمی با کیفیت و محصول چرمی بی کیفیت نامیده میشوند از ابتدا تا زمان رسیدن به دست مشتری مسیر های متفاوتی را طی کرده اند که در جدول زیر بطور خلا صه شرح داده شده است:
ل       چرم خوب (دباغی صنعتی و مدرن )     
چرم بد (دباغی سنتی و غیر اصولی )
 رشد                 
گاوها در گاوداریهای صنعتی و تحت مراقبت دایم دامپزشک رشد میکنند و دارای پوست صاف و با کیفیت هستند.                      
 دامها در محیط طبیعی و روستایی رشد میکنند و در سالهای رشد در اثر بیماریهای پوستی و  برخورد با شاخه درختان و بوته ها بر روی پوستشان زخمهای کوچکی ایجاد میشود که اثرات آن بعدها بصورت زده های کوچک باقی میماند که در مراحل دباغی به روش مصنوعی روی آنها پوشانده میشود.
 کشتار     
 در کشتارگاههای صنعتی ذبح میشوند و پوست آنها بدون استفاده از چاقو و به روش بادکنی جدا میشود.
کندن پوست توسط قصابهای محلی و با استفاده از چاقو انجام میشود و در پشت چرم اثرات ناشی از کارد قصابی باقی میماند (هر چند که در روی چرم اثری دیده نمیشود)
 دباغی     
با استفاده از ماشین آلات مدرن، مواد اولیه مرغوب آلمانی و ایتالیایی، روغنها و رنگهای گیاهی و به روشهای کاملا علمی انجام میشود
عموما بدون استفاده از دستگاه و بصورت دستی، مواد اولیه نامرغوب ایرانی و چینی، رنگهای شیمیایی و به روش کاملا تجربی انجام میگیرد.
 طراحی محصول     
در طراحی محصول به خط سیر کلی مد در دنیا و همچنین به کاربرد و نیازهای کاربر توجه دقیق میشود.
فقط از مدلهای ایرانی و خارجی کپی میشود و به جزییات فنی و کاربردی توجه نمیشود.
 تولید محصول     
استفاده از استادکارهای ماهر( با توجه به اینکه تولید کارهای چرم اصولا دست دوز است، مهارت کارگران تولید کننده در کیفیت نهایی بسیار موثر است)، استفاده از چسب و نخ و آستر مرغوب، توجه وسواس گونه به جزییات دوخت و ساخت و کنترل کیفیت نهایی
          استفاده از کارگران نیمه ماهر، استفاده از چرم و نخ و یراق بی کیفیت، عدم توجه به جزییات در دوخت و ساخت
 عرضه
در بسته بندی فاخر و شایسته محصولات اصیل چرمی
در بسته بندیهای نامناسب
ضمانت
 دارای ضمانتنامه و خدمات پس از فروش
 بدون ضمانت و خدمات پس از فروش

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
موسسه خیریه سگال

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی